Wymogi redakcyjne dotyczące publikowanych artykułów
1. Tekst artykułu nie może być nigdzie wcześniej publikowany
2. Wraz z artykułem należy przysłać informację o afiliacji autora, adres mailowy, adres korespondencyjny i numer telefonu.
3. Złożenie tekstu do publikacji jest równoznaczne z oświadczeniem, że autor posiada pełne prawa autorskie do tekstu, oraz z wyrażeniem zgody na publikację artykułu przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej oraz Fundację Centrum Rozwoju Lokalnego w wersji papierowej oraz elektronicznej.
4. Teksty należy przesyłać drogą elektroniczną na adres:
5. Objętość tekstu: od 25 do 40 tys. Znaków, łącznie ze streszczeniem, słowami kluczowymi, przypisami i bibliografią.
6. Do artykułu należy dołączyć:
- streszczenie (ok. ½ strony, do 1000 znaków), zawierające:
- cel artykułu/Purpose of article;
- rodzaj wykorzystanej metodologii badawczej/podejścia badawczego/Research of methodology/ research approach;
- główne wyniki badań/analiz/Key findings/analysis;
- implikacje praktyczne/Practical implications;
- implikacje społeczne/Social implictaions;
- słowa kluczowe – maksymalnie 6 słów/Keywords max. 6 words;
- kategoria artykułu (zgodnie z poniższą klasyfikacją):/Article category:
- artykuł badawczy/research article,
- studium przypadku/case study,
- artykuł metodologiczny/methodical article,
- artykuł koncepcyjny/conceptual article,
- przegląd literatury/review article;
- bibliografię;
7. Czcionka:
Times New Roman
Wielkość czcionki: 12 pkt.
Interlinia: 1,5
Marginesy (górny, dolny, lewy i prawy): 2,5 cm
8. Wykresy i tabele nie mogą być skanowane. Tabele należy przygotować według poniższego wzoru:
9. Pod wykresami i tabelami należy podać źródło.
11. Elementy artykułu:
- Tytuł artykułu
- Imię i nazwisko
- Nazwa instytucji reprezentowanej (afiliacja)
- Streszczenie
- Słowa kluczowe
- Treść artykułu (z umieszczeniem śródtytułów)
- Bibliografia
12. Przypisy oraz bibliografię należy przygotować w oparciu o tzw. „styl harwardzki”.
Najważniejsze zasady „stylu harwardzkiego”
Odniesienie w tekście do źródła:
- w celu odesłania do źródła nie stosuje się przypisów, a jedynie w tekście, w nawiasie wpisuje nazwisko autora i rok wydania, np. (Kowalski 2002).
- jeśli autorów jest dwóch to wpisuje się oba nazwiska np. (Kowalski i Nowak 2003)
- w przypadku większej liczby autorów wpisuje się pierwszego a następnie łaciński skrót et al. (et alli – i inni), np. (Kowalski et al. 2011)
- w przypadku odniesienia do kilku publikacji w pierwszej kolejności stosuje się kolejność alfabetyczną, a następnie chronologiczną, np. (Kowalski 1965; Nowak 2002; Michałowski 2011; Dolnicki 2012).
- w przypadku odniesień do kilku pozycji tego samego autora publikowanych w tym samym roku wprowadza się dodatkowy zapis literowy, np. (Kowalski 2012a; Kowalski 2012b)
- w przypadku odniesień do publikacji dwóch osób o tym samym nazwisku należy dodać ich inicjały), np. (M. Kowalski 2011; K. Kowalski 2011).
Cytowanie odbywa się na tych samych zasadach. Konieczne jest, aby dodatkowo w nawiasie podać numer strony, którą cytujemy, np. (Kowalski 2002, s. 21).
Bibliografia:
Bibliografię należy umieścić na końcu każdego tekstu.
Musi być ona sporządzona w porządku alfabetycznym. Stosuje się następujący porządek wpisów:
- Nazwisko i inicjał imienia autora
- Rok wydania (pisany w nawiasie)
- Tytuł (kursywą),
- Wydawca
- Miejsce wydania.
Przykłady:
Harvard Style Referencing Guide
13. Redakcja zastrzega sobie prawo dokonywania w nadesłanych materiałach niezbędnych skrótów, poprawek redakcyjnych i innych zgodnie z wymaganiami.
14. Redakcja nie zwraca przesłanych tekstów.
15. Autorzy opublikowanych artykułów otrzymują bezpłatnie jeden egzemplarz książki lub czasopisma w formie papierowej lub elektronicznej (format PDF) przesłany pod wskazany adres korespondencyjny lub mailowy.
16. Warunkiem opublikowania tekstu jest pozytywna opinia recenzentów lub uwzględnienie/odniesienie się przez Autora do ew. uwag recenzentów.